tirsdag 14. desember 2010

Vasking, avskjed og eksamensfeiring

Nå er det sørgelig stille her. Ingen Sabine, ingen Lisi, ingen "Guten Morgen" på morran, og ingen å spise middag med. Det er godt jeg skal til Oslo og treffe folk snart. På lørdag er jeg nemlig invitert på julemiddag hos Kristine og familien etter at jeg, mamma og pappa har vært på julehuset i Drøbak, og på søndag er det klatring med Ane på "Klatreverket" som står for tur.

På torsdag som var hadde Sabine klart å rydde og vaske hele leiligheta nesten før jeg hadde stått opp, og da jeg endelig fikk dratt meg ut av senga, fikk jeg ikke akkuratt gjort så mye. Hun hadde vaska badet, så jeg fikk ikke lov til å gå på do der før "vasketantene" kom for å sjekke rommet for utflytting. Jeg hjalp henne med å sette alle tinga hennes (og de tinga Lisi hadde satt igjen hos oss før hun dro på hvalsafari i Lofoten) inn hos meg, og så var det bare å vente på dommen over vaskinga.

Sabine vasker kjøkken:

Rent og pent rom:

Her er da tinga til tre personer inne på mitt rom:

Resultater av vaskesjekken var at ovnen, dusjen, veggene rundt senga, og gulvet under senga måtte vaskes en gang til.

På fredag sto vi opp grytidlig (08.00) for å komme i gang med dagen. Putene og dynene til Sabine og Lisi måtte bæres tilbake til skolen (og ettersom ikke Lisi var her, måtte jeg og Sabine sette i gang med pakking og ordning av hennes ting også), og på veien stakk vi innom Vest-Agder Fylkesmuseum for at Sabine skulle få kjøpt en Käsemesser/ostehøvel.

Foran museet med dyner og puter:

Sabine og juletreet foran UiA:

Etter å ha levert tinga på UiA, tok vi en tur innom "Spicheren" og svømte noen timer (ikl. boblebad, badstue og for det meste lek i vannet).

Jeg er klar for trening:

Ettermiddagen måtte da brukes på å få vaska det "vasketantene" ikke var fornøyde med.

To timer på ovnen:

På kvelden kom Jan innom en tur for å utveksle noen bilder fra norgesoppholdet.

Sabine og Jan i nyvaska kjøkken:

Lørdag morgen og avskjedsdag. Halv åtte var det tid for frokost sammen i felleskjøkkenet i B-blokka.

Trioen i 212:

Thomas, Josi og Bianca:

Klokka halv ni var det tid for å dra for godt:

Så var det jeg som sto igjen alene og vinka med tårene nedover kinna - håper jeg får besøkt dem i sommerferien.

Resten av helga blei brukt på å trene og lese til eksamen (også her utover natta), og i går blei jeg endelig ferdig med litteratureksamenen; analyse av 1. Akt i Dürrenmatts drama "Der Besuch der alten Dame" - jippi! Nå er det juleferie, og kvelden blei selvfølgelig brukt på å feire litt. Det var "Stammtisch" med klassa på "Håndverkeren". (Det var Elke som ville dit, men da vi endelig skulle ha stammtisch der, hadde hun sovna på sofaen og kom ikke).

Herr Weibel, Friederike, meg, Targeir og Trude:

3 kommentarer:

  1. Gleder meg kjempemasse til du kommer hjem til jul. :-) Savner deg sååååååå.... :-)

    SvarSlett
  2. Ikke så mange dager igjen nå ;) Oslo - here I come ;)

    SvarSlett
  3. Jeg også glæææææææææææær mæ :-)
    God ferie du travle jente. En riktig god natt til deg også.
    Stoooooooooor klæææææææææææææææm

    SvarSlett