fredag 3. desember 2010

Thanksgiving, fotball, jul og avslutning

Stammtisch falt nok en gang på en mandag, og også denne gangen var det på "Egon". Det kom en del flere folk denne gangen, og vi fant også et bord i kjelleren der alle kune sitte samla. Julemusikken, pynten og den varme kakaoen med krem fikk meg virkelig i julestemning. På kvelden var jeg så heldig å bli kjørt hjem av Trond Arne, og jeg var veldig glad for å slippe å gå en halv time i kulda.

Folka på Egon:

Thanksgiving dinner! Ja, torsdagen var det thanksgiving, men vi gjorde en liten tvist på det hele ved at vi lagde internasjonal mat i tillegg for å få nok mat til alle (ikke at det ble det, men..). Alle som kom, tok med seg litt mat, og til sammen blei det en slags internasjonal middagsfest.

Her er vi på kjøkkenet vårt og lager i stand mat:

Eksamen! Fredag 26. november var grammatikkens dag, og jeg gjorde så godt jeg kunne - forhåpentligvis godt nok. Etter endt pining på skolebenken, var det fotballkamp som sto for tur (NORSEC/de internasjonale studentene mot lærerne) (5-6). Det blei ekstraomgang med golden goal, og lærerne tok dem uheldigvis på slutten. Jeg så også håndballkampen mellom Island og Norge mens jeg trente på ettermiddagen, og det blei hele 35-14 til Norge! Jippi!

På startstreken i Spicheren:

Lørdag var det duka for nok et party, men denne gangen litt tristere enn vanlig - det var "White T-shirt party" der vi skulle skrive hilsner til og på hverandre utover kvelden. Jeg fikk en ganske fargerik T-skjorte etterhvert, og mange tanker gikk igjennom hodet mitt da jeg kom hjem og fikk lest gjennom dem. Det er ikke lenge til de skal dra nå, og det er vel ikke letere for dem - de har jo vært sammen både på skolen og etterpå i et halvt år nå. Jeg håper iallfall å få besøkt noen av dem framover.

Vorspiel hos Sophia:

Alle skriver på alle:

Vi som bor på Roligheden:

Søndag nok en gang og - tro det eller ei - kirkebesøk! Det var Hanna som ville på høymesse i domkirka ettersom det var første søndag i advent, så blei det julesanger, dåp, nattverd og kirkekaffe i ei iskald kirke. De skal visstnok få fjernvarme dit på nyåret, så jeg håper det blir litt varmere enn det de to ovnene i midtgangen fikk til.

Jeg blei med på søndagsutflukt til Odderøya for å spise vafler og drikke kaffe, og etterpå var det julegranstenning på Øvre torv etterfulgt av barnekoret som sang jula inn.

På vei til Odderøya:

På kaféen der:

Julegrantenning:

Flink solist på sangene:

Siste dagen i november blei tilbragt på UiA sammen med alle de internasjonale studentene. Dette var siste gangen de noen gang var samla alle sammen, så beskjeder om utflytting, vitnemålutdeling fra norskkurset og andre avsluttende beskjeder blei gitt. Vi fikk grøt og rød saft til middag, og etterpå var det siste "International Pub" med Tyskland, Nederland og Pakistan som presenterte. Jeg har laga ei minnebok også som folka driver og skriver i nå - så har jeg iallfall et lite personlig minne i tillegg til det vi allerede har vært med på i plenum.

Foran UiA i julestemning:

Kersin og jeg som venter på grøt:

På "Østsia" / International Pub:

2 kommentarer:

  1. Oj... du opplever så mye fint... og så flink til å arrangere for andre.... skjønner også at det blir litt rart for deg når utlendingene reiser hjem... men nye kommer... :-)

    SvarSlett
  2. Ja, håper bare jeg får ei tysktalende som samboer - det hadde jo vært perfekt for meg! :)

    SvarSlett