torsdag 2. desember 2010

Party, tannlege og julemesse

Vel hjemme igjen fra Alta, dro jeg på "Deutsch in Kristiansand"-Stammtisch på Egon. Ettersom det var mandag, var det også pizzabuffét hele dagen for 99 kr. Jeg kan vel røpe at jeg blei mildt sagt stappmett - men godt var det!

Den ene enden av bordet:

Det var "International Pub" på tirsdagen, og ettersom de tekniske problemene tok nesten en time å fikse, var det godt å ha noen ting å holde på med.

Meg og Kerstin som bonde og araber:

Krissi med hijab:

Etter skolen på onsdag, var jeg og Elke hos Maria for å se "Momo" av Michael Ende. Vi måtte se den hjemme ettersom vi ville ha repetisjon av bøkene istedenfor å se den under forelesningene. Den var nokså lik boka, men i boka får jeg det for meg at det er utrolig mange flere folk det dreier seg om, og at avstandene er mye større mellom hvert sted. Det blir liksom noe annerledes ved at amfiteateret ligger så sentralt på settet i forhold til alt anna. I samma slengen lagde vi facebook-profil til Elke (som vi har mast om x antall ganger).

Elke og Maria:

Jeg har alltid fri på torsdager, så det passa bra at jeg skulle på intervju nettopp denne dagen. Det er sesonglederjobben i Dyreparken det er snakk om, og etter besøket hos løvene på bursdagen min, har jeg ikke akkurat fått mindte lyst til å jobbe der. Det var litt nervepirrende å ikke vite hva hun skulle spørre meg om, men da alt kom til alt, vil jeg tro det var et greit bilde hun fikk av meg.

Da jeg var ferdig der, var det neste oppdrag som sto i kø - photoshoot for UiA. Rådgiveren har jo intervjua meg fra før, så nå var det bildet som skulle tas. Jeg blei knipsa i ett i 20 min., og så gikk vi til et annet "location" for å fortsette der. Det blei noen morsomme go fine bilder, men mot slutten var det bare et falskt smil som klarte å lure seg fram. Fotografen bekrefta iallfall at han hadde fått det han trengte, så jeg er fornøyd med det.

Ettermiddagen brukte jeg sammen med Hanna og Kerstin i henholdsvis klatring og svømming - kos.

Meg i veggen:

Fredag: Opposite Partyyyyyy! Jo, det er når man kler seg ut som det motsatte kjønn og drar på fest! Med pappas skjorte, sammenbretta hår under en caps og baggie bukse, var jeg klar for å yo'e meg inn på dansegulvet.

Sophia, meg, Nikki og Lisi:

Lørdagen måtte jeg begi meg ut på en lang dagsmarsj. Jeg hadde nemlig klart å spise en banan som forårsaka at limet bak på ei tann løsna, og reguleringsstrengen stakk meg i tunga hver gang jeg bevegde på den. Først gikk jeg til byen og fant fram til adressa jeg hadde funnet på nettet til tannlegevakta, men etter å ha ringt dit for å spørre litt mer, sa de at den var flytta til sykehuset, så da var det bare å gå videre. Etter fire timer med venting og noe søvn, var det endelig min tur (som tok ca. to min.). Jeg var nummer ni i rekka, så jeg skjønner virkelig ikke åssen de klarte å bruke så utrolig lang tid på hver eneste pasient før meg. Lykkelig hjemme igjen på kvelden, fikk jeg iallfall laga meg en ordentlig frokost.

Roligheden på vintern:

Bare det er litt snø, er vi snare med å bruke den:

Au i munnen:

Kirkedag! Hva er vel mer passende på en søndag enn å gå i kirka? Etter spørsmål fra Sabine og Lisi om å være med i kirka, ville jeg ikke si "nei". Skulle de i kirka, så skulle jeg også. De skulle nemlig finne ut om det var noen forskjeller fra kirka hjemme hos dem og her (de hadde visst lært noe om det i timene, og det må jo erfares også).

Sophia, Adriana og meg på kirkekaffe:

Det var julemesse i "Botanisk Hage", og vi fikk oppleve åssen de levde i hovedbygningen med skuespillerne som var til stede der. Jeg dansa til og med vals med mannen på bildet under. Det var også hundekjøring der (sto det i avisa), men jeg blei ganske skuffa da jeg så hva det egentlig var; jakthunder med en slags tralle bak der ungene kunne sitte. Jaja, jeg er iallfall glad for å vite hva ekte hundekjøring er.

Valsdanserne:

Sabine og jeg tok oss en tur til den nye lekeplassen utafor vinduene våre før vi gikk inn. Det er massevis av dekk, stolper og tau som man kan leke i  - selvfølgelig måtte det prøves ut!

Meg i apestativet:

Vel hjemme lagde vi norsk taco:

3 kommentarer:

  1. Så koselig og høre litt fra den kanten igjen :-)
    Aktiv og i farta skjønner jeg.
    Stooooor klem

    SvarSlett
  2. Hurra for ekte hundekjøring!

    Spennende å se om du får sesonglederjobben =D

    SvarSlett
  3. Jeg fikk mail i dag og har ikke fått jobben :'(

    SvarSlett