søndag 5. desember 2010

Adriana, Jegersberg og Stammtisch

I går kveld tok jeg farvel med Adriana, som reiser fra Kristiansand for godt. Før hun drar til Stockholm på vei hjem til Sveits, er hun nå på vei sammen med en gjeng herfra til Lillehammer for å få med seg skihoppinga. Jeg så to av dem på TV'n i dag, og det så ut til at de hadde det bra. Det eneste (i følge en SMS) var at det var alt for kaldt.

Kortspillkveld:

Etter å ha vært i "Spicheren" på dagen, gikk jeg sammen med Sabine og Lisi til UiA for å møte noen flere der. Vi skulle nemlig ta oss en spasertur (som varte i over to timer) i Jegersberg. Jeg blei mildt sagt kald i baken (hadde kun en joggebukse på) der vi gikk rundt i skogen i -12*C. De bevegde seg ikka akkurat fort heller - det var faktisk ganske morsomt å se dem komme ramlende ned en hellende sti for å prøve å løpe fra den manglende balanden til å holde seg trygt i sentrum.

Kerstin, Lisi og Sabine foran jule-UiA:

Folka på vei ned en bakke:

Kerstin og meg i en grotte:

Kunstløp:

På veien gikk vi også forbi Jegersberg Gård, og der var det noen søte motiver.

Pen hest:

Vel tilbake igjen på UiA, fikk vi satt oss ned i kantina og drukket kakao - himmelsk å kjenne alle kroppsdelene sine igjen.

I kantina:

På kvelden gikk jeg til "Deutsch in Kristiansand"-Stammtisch og var der med tre andre. De internasjonale studentene skulle jo, som sagt, til Lillehammer og ville ikke gå til byen for å være med på "Stammtisch", dra hjem igjen for så å dra ut klokka to på natta for å ta toget - derfor blei de inne til jeg kom tilbake.

Hanna, Herr Weibel og Targeir:

Noen nye dikt har også kommet ut i "Kristiansand Avis" de siste ukene, og det går an å se nettversjonen (som ligger i høyremargen her under "Mine publiserte tekster/bilder"). Resten av diktene finnes i høyremargen under "Tekster jeg har skrevet".

I dag var jeg så heldig å få høre en låt av Line Marie Brudevoll da jeg var på trening på morgenen - kjempefin! Nå gleder jeg meg bare til CD'en har kommet gjennom de formelle greiene og er klar til salgs i butikken.

4 kommentarer:

  1. Så fine dikt du har fått publisert. Det så veldig godt ut med den varme sjokoladen etter turen deres. Ha en koselig søndag

    SvarSlett
  2. Takk takk! I dag ringte Karen Marie meg og fortalte en drøss av ting om noen hester som var der og andre som var borte, og så var det en som var kald på magen.. Herlig! Gleder meg til de flytter hit :) Nå har jeg spist frokost og tenkte meg ut i 20 cm med snø!

    SvarSlett
  3. Trist å ta farvel med Adriana da, men dere sees sikkert en gang... :-) Herlig Karen Marie er... He he... Moro med ei lita venninne også. Nå regner jeg med at du har kasta deg ut i snøen og laget engler... :-) Engelen min... :-)

    SvarSlett
  4. Ja, jeg sa jeg skulle komme på besøk, så det må jeg! Haha, nei, har nok vært inne i dag med vondt i halsen..

    SvarSlett