torsdag 9. desember 2010

Eksamen, middag og eksamensfeiring

Kvelden i går blei brukt på å øve til eksamen, og det gikk (som vanlig) utover i nattetimene. Da jeg til slutt bestemte meg for å legge meg, hørte jeg vekkerklokka. Lisi flytta inn til oss i går, og skulle nemlig stå opp klokka fire for å rekke flyet oppover til Lofoten halv sju. (Hun skal på hvalsafari der med en gjeng herfra.) Ja, sånn er det altså: Jeg sa "god natt" og la meg i senga, mens hun da satte seg ved bordet for å spise frokost - hvor absurd er ikke det?

Nå er endelig dagens stressende tanker forbi, og jeg har lagt eksamen nummer to bak meg. Jeg prata om "Kinderzeche" i Dinkelsbühl, og etter foredraget mitt, stilte de meg tre spørsmål. Etter tjue minutter var jeg ute av det lille rommet igjen og blei truffet av Friederike og Åse, som skulle ha foredrag etter meg (jeg var nemlig først ute i dag - klokka 9.30). Vi prata litt i gangen før Åse forlot oss, og da satte vi oss i kantina for å vente på offentliggjøringa av karakteren (som skulle være først klokka 15.00). Jeg satt sammen med forskjellige folk gjennom hele dagen og prøvde å få tankene over på noe anna ved å lese litt litteraturhistorie med Astrid. Endelig var det tid for sensur, og etter at Elke kom ut og var superfornøyd med en A, gikk jeg inn med et smil om munnen og var kjempestolt. Ut kom også jeg med en A, og det blei en god klem av Elke før jeg snudde nesa bort fra UiA.

"Die Kinderlore" med barna for å redde byen:

Etter å ha vunnet julekalenderen til "Spicheren" den femte desember, gikk jeg nå dit for å hente premien. Det er en pakke med personlig trener fire ganger, hvor jeg innimellom skal ha egentrening fra et program. Gleder meg! Tenkte å begynne opplegget etter jul - tror det blir for mye stress og liten tid nå (det er bare litt over ei uke til jeg er hjemme i Oslo igjen).

Sabine har begynt å rydde vekk, gi bort (dvs. kaste inn på rommet mitt alt hun ikke vil ha med tilbake til Østerrike) og kaste ting før hun drar på lørdag, så jeg var delvis delaktig i omrokkeringa av leiligheta ved å la henne bruke hele stua mi til å oppbevare, henge opp klær, pakke sammen og lagre ting i. I morra er den store vaskedagen der absolutt ALT må inn på rommet mitt for ikke å skitne til noe før vaskedamene kommer og godkjenner vaskinga til Sabine (og min; kjøkkenhjelpa er klar for jobben).

Sabine rydder:

På ettermiddagen fikk vi besøk av Kerstin (fra Sveits - hun fra Østerrike dro jo...), og vi spiste middag sammen med en interessant oppdagelse av "Rømme".

Sabine og Kerstin:

Seinere på kvelden (etter en flaske vin og tysk sekt - pluss en hel del synging etterfulgt av en liten boksekamp) bega vi oss ut i kulda for å gå på besøk til Andrea, Daniel og Gerald i Kongsgård Allé 7 (også studentbolig fra SiA). Vi satt der i noen timer, og jeg fikk vite åssen man drikker Tequila på ekte vis (kanel, tequila og appelsin?). Så var det avskjedsseremoni hos Gerald før vi måtte ta far vel med Kerstin der våre veier skiltes på vei hjem.

Her er oppskrifta:

4 kommentarer:

  1. Så flott at du fikk A.Gleder oss til du kommer hjem.

    SvarSlett
  2. Jepp - hurraaaa!! Nå er det et nytt dikt ute i Kristiansand Avis s.24 på denna linken: http://www.kristiansandavis.no/web/flashcatalog.php?CatalogID=38

    SvarSlett
  3. Jippi, gratulerer så mye - du er bare superkjempeflinkjente :-) Lykke til på neste eksamen også - skal tenke på deg. Stooooooooor klem

    SvarSlett
  4. Takk! Nå er alle overstått! :D

    SvarSlett