mandag 20. desember 2010

Drøbak, konsert og juletre

Etter at jeg kom til Oslo har alt gått slag i slag. Lørdag morgen tok vi den årlige juleturen til Drøbak for å besøke Julehuset, Julenissens Postkontor, og selvfølgelig for å ta en matbit på den lille kaféen.

Inne på Julehuset:

Utsikta fra "hemsen":

Julenissens Postkontor:

Kafébesøk:

Julegaver måtte også handles inn, og fordi jeg skulle til Kristine seinere på dagen, måtte det gjøres - fort! Neste stopp blei kjøpesenteret, og juleshoppinga var i full rulle. Jeg blei kjørt direkte fra Drøbak til Ullevål for å besøke Kristine og familien. Vi spiste grøt og spekemat, og rett før vi skulle dra ned i Konserthuset, gikk jeg og Kristine en tur med hundene.

Kristine og meg på tur:

KGs Julesangaften 2010:

Søndag klatra jeg med Ane før jeg var på grøtfest på Ellingsrud Ridesenter med folka fra stallen. Det var kjempekoselig å se alle igjen, og jeg bidro litt med å selge lodd til den store premietrekninga.

I dag var det mye som skulle ordnes, og ettersom jeg var sjåfør, fikk jeg oppleve det beryktede julekaoset. "Alle" var nemlig ute for å gjøre ett eller anna, og lille meg var bare en i mengden - og som hadde like stor sjanse til å komme i en kollisjon som alle andre. Folk kjører nemlig som svin, sniker seg fram, utfører råe forbikjøringer på høyresida, og hva veit ikke jeg. Det var iallfall nok å holde styr på for meg som ikke har kjørt bil på noen måneder.

Jeg og mamma kjøpte juletre, handla boblebukse til meg (som julegave), og så bar det hjem for å rydde, vaske og ordne juletreet. Jeg ordna noen gravkranser også. På kvelden blei det pynting av pepperkakehuset.

Juletremannen og meg:

Gravkransene jeg fiksa:

Pepperkakehus:

1 kommentar:

  1. Ja, gjett om det var koselig å ha deg på besøk i jula... :-D ... selv om vi ikke så deg så mye da... Men har du det bra, så har vi det bra vet du... :-D

    SvarSlett