lørdag 27. august 2011

Nordlandsbadet, trafikklysfest og bytur

Jeg må si at gårsdagen blei veldig mye mer aktiv enn normalt! Det begynte vel med en morra med veldig mye slumring, men så; da de andre tok bussen til Nordlandsbadet, sykla jeg en halv time i full fart (jeg hadde jo "forsova meg") og kom meg inn i garderoben. Der fikk jeg imidlertid et forsinkende problem - for å få låst skapet må man nemlig holde armbåndet (som man får utdelt i resepsjonen) over en knapp og presse inn skapdøra. For å få det opp igjen må man altså bare holde armbåndet over knappen - men den samme knappen (noe jeg erfarte etter noen forsøk på en knapp på veggen på motsatt side av den jeg hadde låst meg inn med).

Jaja, iallfall kom jeg meg inn i badelandet og traff Solveig, Mae og mange fler (og noen jeg ikke husker navnet på) i boblebadet. Det var to lange rørsklier, en stor og rask kortsklie, motstrømsbasseng (som er lokalisert i en grotte), treningsbasseng som gikk i en sirkel rundt et anna basseng der skoleklasser hadde svømmetrening, dypvannsbasseng der stupebretta var (1, 2,5 og 5 meter), et utebasseng, et varmebasseng, et bølgebasseng og et barnebasseng. Jeg klarte å slå dagens rekord på den ene sklia (9,15 sek), og ingen andre slo min mens jeg var der! Moro! Jeg og Mae prøvde også å spille/trene på litt vannpolo, men det var litt vanskelig med en så liten og lett plastball - men gøy var det iallfall!

Motstrømsbassenget i hula:

Da jeg sto opp var det så fint vær at jeg trodde jeg ikke trengte regntøy, men det fant jeg ut var litt dumt. Øsepøse og jeg skulle sykle en halvtime hjem igjen. Jaja, det blei en god og varm dusj da jeg kom hjem også. På veien stakk jeg innom byen og fikk registrert min nåværende adresse hos posten. Det var noen tyskere der også som hadde sin første feriedag og hadde litt problemer med bankkorta - det var kjempegøy å prate litt tysk igjen.

Trafikklysfestkvelden kom og vi fikk besøk av Solveig, Mae, Tonje og Johanne før vi dro på "Sku Bare 2" og "Samfunnet" - både rødkledde og grønnkledde (opptatt og singel). De gule var ikke ofte å se, men tror de skulle ha vært sånn midt i mellom (?).

Det blei ikke så tidlig opp i dag, men vi kom oss til byen og fikk ordna litt av hvert (også kalt shopping) + spiste på BigBite med en sjokomilkshake til dessert. Jeg møtte også masse kjentfølk rundt omkring i byen (Rene, Hanne, Caroline, Elise, Marlen, Kristoffer + + +). Før vi dro hjem så vi "Få meg på, for faen" på kino - det er lenge sida sist gang - og da vi kom hjem, så jeg og May Linn "John Tucker must die".

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar