torsdag 18. august 2011

Feltstasjon med kveite og rebus

Gårsdagen var både koselig og spennende - vi var nemlig på FBAs feltstasjon i Mørkvedbukta etter omvisninga på biblioteket. Der er det nye laber, merder, klasserom og kar med bl.a. kveite. Hadde ei fra Tyskland som guide rundt omkring på området - var litt gøy å høre på (tysk ordstilling og aksent osv.).

I Mørkvedbukta:

Den største gigakveita i det ene karet:

Så gikk jeg sammen med tvillingene Caroline og Ida til Hunstadsenteret og fikk tak i en madrassebeskytter/overmadrass, og da jeg kom hjem, fant jeg ut at Åse hadde kommet med et nattbord hun har hatt stående og som jeg får låne mens jeg er i Bodø (snille Åse). Nå har jeg altså hele fire møbler inne på rommet mitt - stol, bord, nattbord og skapet som sto der da jeg flytta inn. På kvwlden møttes fadderne og onga på SkuBare.

Renee, Ida og meg:

I dag har vi vært klassevis og fått info om Slovakia og første delen av studiet vi skal ta her i Bodø. Resten av dagen blei brukt på en slags rebus med oppgaver sammen med Martine, Mae, Martine L. og Tonje. Vi hadde mennesketrillebårstafett, bruke-tre-bruskasser-på-å-komme-seg-over-en-parkeringsplass-uten-å-være-nær-bakken-stafett for tre av oss (bare med disse tre bruskassene som vi måtte flytte), smakstest med bind for øya, skuespilloppgave med "Bukkene Bruse" (jeg var et troll med hedmarksbygdedialekt (eller noeliknende)), gjette-hvor-mange-erter-og-pastaenheter-det-var-oppi-noen-krukker-konkurranse, vi skulle kle av oss så mye som mulig for å lage en lengst mulig kjede av klær på bakken (det blei litt kaldt etter hvert), lage den mest kreative menneskepyramiden og mye mer. Laget vårt endte opp på en fjerdeplass av ca. 15 lag! Jippi!

3 kommentarer:

  1. Hehe... Så moro med alle lekene. ;-) Klem fra dine...

    SvarSlett
  2. Ser ut til at dere har hatt det gøy - blir jo litt kjent på den måten også. Du mangler Katrines blogg i blogglista di (hehe....)
    Kos deg masse og lykke til. KLEM og liten nuss da

    SvarSlett
  3. Nå har jeg lagt den til, Tante! :)

    SvarSlett