lørdag 13. august 2011

Bodø

Hei og hå og velkommen til et nytt skoleår med meg! Nå har jeg hatt en strålende sommerferie med familie/vennetur til Hellas (Samos) med bading og volleyballspilling, Sandefjordtur med Kristine, Hamartur til familien, raftetur i Sjoa med Adriani og Yvonne, Sandefjordtur med Kristine og Ane og massemasse ridning.

Whitney-Bell:

På torsdag kom jeg til Bodø med nøye veid opp bagasje - jeg ville ikke ha noe av det tullet det var da jeg skulle til Alta. Jeg sto opp bra tidlig i forhold til min vante feriemodusrytme og kjørte til Gardermoen sammen med mamma. Med tegnspråk som far vel-samtale gjennom sikkerhetskontrollen, dro jeg av gårde til det ukjente nord - nærmere bestemt litt nord for Polarsirkelen - til Bodø.

Kjørte med 53 kg med Norwegian:

Ankomst:

Jeg blei møtt av en fyr fra "Velkomsten" som kjørte meg til min nye adresse på Støver. Foran blokka sto det to blide ansikter som ønska meg velkommen "hjem". Det er litt rart å skulle se for meg dette også som hjemme etter å ha bodd i tre andre byer i tillegg, men vi får nå se åssen det går.

Johannes og Kristin på kjøkkenet:

Kjøkkenbordet:

Stua:

Utsikten fra stua til Saltstraumen:

Johannes og Kristin viste meg rundt på Støver og UiN før vi tok bussen inn til byen og fiksa busskort og noen andre småting. Vi var også på en restaurant og spiste bakt potet - ja, potet! Det er det ikke ofte jeg bestiller frivillig. Jeg fikk mais, ost, marinert kylling, salat, rømme og kryddersmør på, og det smakte skikkelig godt!

I går kom Åse og henta meg i ellevetida så vi kunne hente møbler til rommet mitt. De blei handla på Jysk - skrivebord og kontorstol, og en St. Paulia sneik seg også med hjem. Snille Åse kjørte så meg og Johannes til byen der vi fikk ordna med depositumet og en ny sykkel til meg. Da vi sto midt i glasshuset, dukka det plutselig opp et kjent ansikt - Hedda fra Øytun! Hun skal gå på politihøgskolen her.

St.Paulia i vinduskarmen min:

Min nye arbeidsplass:

Soveplassen:

Dagen i dag starta egentlig ganske seint (våkna halv ett), men da den kom i gang, fikk jeg gjort en del - rydda rommet, arkiverte papirer, førte litt regnskap, kjøpte inn kontorstolmatte, bordlampe, søppelbøtte og mat, og mye anna. Da jeg kom hjem fra butikken, satt den søte, lille, svarte katten nok en gang foran døra vår, og jeg koste med den og den slikka meg på hånda - kosekatt!

Nattepusen:

5 kommentarer:

  1. Åå ser ut som du har det kjempe koselig:) Gleder meg til å besøke deg! <3 Klem fra Kristine

    SvarSlett
  2. Åå.... savner deg jeg... ;-) Flink du har vært til å ordne rommet. Det ble jo kjempefint. :-D Glad du fikk hjelp av Åse også. Ja, nå blir det spennende fremover... Artig at Hedda er i Bodø da, ........ og den lille søte nattepusen... Hehe... Stooor klem fra meg og pappa. :-D

    SvarSlett
  3. Ser ut til at du har fått en koselig plass og leie :-) Blir nok mer kos når du kommer på plass skikkelig.
    Stooor klem

    SvarSlett
  4. Det var kjekt å lese om deg og din nye studiestad. Lukke til!:)
    Kristiansandtida med deg var kjekk ^^

    SvarSlett
  5. Gleder meg til dere kommer oppover, Kristine!!! Mamma og pappa også, forresten ;) :) Ja, Åse har vært til stoooor hjelp! :D Her er det supert, Hanna! Savner deg også!!!

    SvarSlett