lørdag 30. oktober 2010

Halloween

Da er det dagen derpå for en vellykka halloweenfest. Vi dansa og skremte hverandre, og Michael Jackson sto til og med opp fra de døde for å danse for oss - det var nesten identisk!

Det var ganske morsomt at ingen visste hvem jeg var, så Sabine og Sophie blei spurt av folk hele kvelden for å få vite det. Jeg kunne nemlig ikke høres bak den maska - ikke puste så bra for den saks skyld heller - og fordi jeg var den mystiske skumle mannen, var mange som ville ha bilde av meg sammen med dem. To stykker ville også på død og liv se på hendene mine og sjekke håndtrykket mitt for å finne ut om jeg var mann eller dame, men jeg tror ikke det hjalp så mye ettersom jeg ikke har de klassiske nette kvinnehendene, og i tillegg er jeg ganske kraftig i klypa, men de finner det vel snart ut på de markerte bildene på facebook.

Javi og meg:

Miriam:

Kerstin:

Bianca og Sabine:

Jeg har nettopp lest en artikkel om ei som fødte to barn utenfor ekteskapet og ble halshugget for ca. 200 år sida. Sterkt å lese om at man tidligere forlot eller drepte sitt eget barn på grunn av skammen som medførte. Aper er annerledes enn oss - iallfall opp til fem prosent - for de blir faktisk ikke straffa for å få unger med mange forskjellige (selv før i tida). Dette med ekteskap er rare greier - binder deg til en person for resten av livet. Hvis du finner ut at du ikke passer med vedkommende, kan du i dag skille deg, men før var det så godt som uakseptabelt.
Se artikkelen her: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10034333

Anne Gudrun fra Øytun i fjor har lagt ut en sang som er verd å høre på: http://www.mufistar.no/mufistar/song/tabid/612/Default.aspx?songId=237

4 kommentarer:

  1. Så fine dere var! =D
    I kveld er det Halloweenparty på Retro bar hos oss, og jeg og Kimmie skal gå som zombiedreper og vampyrbrud^^

    SvarSlett
  2. Hahahaha! Der alle de brudekjole/hanskegreiene du har prata om kommer inn i bildet? :) Kos dere og skrem mange! (Det klarer du forresten uansett!

    SvarSlett
  3. Så fine dere var. Ikke lett å kjenne deg igjen Heidi Marie...

    SvarSlett
  4. Hehe, jeg skjønner hvorfor unga som ringer på døra hjemme blir redde - gamlefolka her var jo også redde!

    SvarSlett