lørdag 9. oktober 2010

Sverige og Hedda Gabler

Onsdag 6. oktober sto vi opp grytidlig! Jeg hadde satt på vekkerklokka 07.00, men den blei både 07.15 og 07.35 før jeg fikk meg ut av senga. Sånn er det når man vanligvis ikke står opp før nærmere 12 (det er jo liksom "ferie"). Vi skulle dra fra Oslo klokka åtte, men det blei nok litt seinere. Vi ankom Charlottenberg, var en tur innom "Systembolaget" og dro så inn til byen. Spiste en god lunsj og brukte litt tid inne på "Godisfabriken" før det bar av sted til "eda". Handla resten av handlelista der, og så var vi på veien igjen - denne gangen vestover over grensa.

Sverige:
 
Mamma på polet: 

Godisfabriken:

Etter å ha spist litt, dro jeg av gårde til byen og henta billettene til kveldens "Hedda Gabler" og til "Blodig Alvor" dagen etter. Så Ibsens stykke i "Malersalen" med Mattis Herman Nyquist, Andrea Bræin Hovig, Tone Mostraum, Christian Greger Strøm og Bjørn Skagestad i rollene. Veldig moderne, stilig og tankevekkende stykke.
Jørgen Tesman og Hedda Gabler:

Hedda Gabler, Jørgen Tesman og Thea Elvsted:

4 kommentarer:

  1. Skal si deg at det ikke er bare bare å stå opp klokka 7 selv om man gjør det hver dag. Mye lettere å legge seg seint...
    Var veldig koselig med besøk i går:)

    SvarSlett
  2. Åååå, kjempekoselig å være hos deg!! Gleder meg til neste gang :) Ja, det er noe i det også.. Men så er jeg jo den som både står opp seint og legger meg seint, da.. Jaja.. Men lykke til med å være våken på den tiden av døgnet! Da er vel jeg kommet til midten av nattesøvnen min ;)

    SvarSlett
  3. Du har verkeleg opplevd ein heil del i ferien din! Herleg:) Hadde du bursdag i ferien? Gratulerer med vell overstått og velkommen i "halvvegstil40klubben"^^.

    SvarSlett
  4. Hei, nei, jeg bare feira den med mamma og pappa (teater og restaurant var en del av 20-årsgaven) i ferien. Har ikke ordentlig bursdag før 27. oktober. Ellers så skulle jeg hilse fra Therese, Heidi og Karoline!

    SvarSlett