mandag 11. oktober 2010

Sekkeløp og besøk hos Ane

Nå kan rommet mitt endelig bli brukt som gjesterom! Fredag 8. oktober rydda jeg nemlig alt som var der, putta ting nedi pappesker og søppelsekker og tørka støv av møblene. Før søppelsekkene blei brukt til dette formålet, måtte de selvfølgelig bli testa i sekkeløp for å sjekke at de var solide nok - og de besto testen. På søndag fikk jeg støvsugd hele rommet (som jeg ikke har gjort på over et år, tror jeg), og det tok ganske lang tid med så mye støv. Når man ikke bruker rommet til noe anna enn å oppbevare og slenge ting rundt seg, er det vanskelig å holde det reint - tro det eller ei. Selv om jeg var hjemme (erud), betydde ikke det at jeg var på rommet mitt for å rydde, tørke støv og støvsuge. Det er først nå som jeg veit at jeg trolig ikke kommer til å bo noe fast på Ellingsrud mer, at jeg tenkte det var greit å få unnagjort alt på en gang (og etter mammas ønske om å gjøre det om til gjesterom).

Sekkeløp i stua:

Vårt kjære høsthus:

Jeg var også en tur på stallen for å hilse på folka, og det var kjempekoselig å se igjen så mange kjente fjes. Til og med Boris (hunden til Jane) var der. Det var utrolig morsomt å leke med en hund igjen, for nå begynner det å bli lenge siden jeg var i Sandefjord med Dina og Ronja.

Kvelden gikk med til å besøke Ane. Hun hadde lagd en herlig lakserett, og på kvelden hadde moren hennes lagd vaniljehorn. Vi var også en liten tur (riktignok over to timer) med hunden hennes, Tara. Hun har lært seg å balansere på en ganske smal planke som er på en liten topp i skogen, og det var ordentlig stilig å se på. Flinke Tara - hun kan også drøssevis av triks.

Ane og Tara:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar