fredag 29. oktober 2010

Dikt, bursdag og regn

Nå har jeg nettopp fått mail om at "Kristiansand Avis" vil publisere noen av dikta mine, og i første omgang blir det "Solstrålesmilet" og "Sommerfuglen".

I går var det feiring av bursdagen min her i Kristiansand, og vi dro da en gjeng i underkant av 20 stykker til Vera Pizza i byen for å spise. Jeg fikk også noen gaver; vin, muffins, sjokolade, vennskapsarmbånd (av Sophie) og is. Noen hadde visst sladra om en viss bursdag, så isen var da på huset.

Kerstin og meg:

Noen av folka:

Regn, regn, regn... Jeg skulle dermed prøve å komme meg fort fra UiA til byen, og bestemte meg for å ta en snarvei gjennom skogen. Stiene gikk inn i hverandre, og noen steder kunne man faktisk ikke se noen sti (på grunn av alle bladene), så det blei en større utfordring enn planlagt. Det var koselig å sykle alene mellom trærne og se på de fargerike bladene over alt, men tida gikk. Etter å ha funnet ut og prøvd ut noen forskjellige stier, kom jeg forbløffende nok fram til målet: Botanisk Hage. Selv om jeg surra så mye som jeg gjorde, var retningssansen min utrolig nok på plass. Så, vel fornøyd med å ha funnet fram dit, sykla jeg videre og skulle prøve en annen snarvei til broa - det var litt verre! Det endte med at jeg sykla i en halvsirkel rundt korteste vei, men jeg kom da fram til slutt. Med kliss våt bukse, ryggsekk - ja, egentlig alt - kom jeg fram til byen og fikk sett på litt og handla før jeg dro hjem. Nå bærer det snart av sted til "Halloweenparty" på "Østsia" på UiA, så da er det vel på tide å skifte.

2 kommentarer:

  1. Ååå, jeg (jeg faktisk, her forsvant nordlendingen på et blunk gitt) ha vært og klatra i et par av trærne der i Botanisk Hage! ^^ Men ikke si det til noen... Shhh x]

    Hva hr du kledd deg ut som? =)

    SvarSlett
  2. Haha, ikke at dette faktisk er ute på nettet allerede, men skal prøve å holde det hemmelig ;) Har du vært her så mye altså? :) Bilder kommer seinere - var en slags trollmann ;)

    SvarSlett