torsdag 28. oktober 2010

Løvene i Dyreparken

I går var det besøksdag i Dyreparken for de som ønsker å vite mer om sesonglederjobbene. Jeg var en av dem, så da bar det av sted med bussen. Ettersom jeg ikke visste hva holdeplassene heter rundt der jeg bor, sykla jeg til UiA for å ta bussen derfra. Da var jeg iallfall sikker på å komme meg dit.

Jeg ankom en halv time for tidlig, men det gjorde ikke så mye - jeg blei tatt inn i varmen av lederne og fikk en kopp kakao mens jeg venta på at de hadde et møte.

Her er meg med rosa yttertøy jeg fikk av Flinstad:

Så samla vi oss utafor og blei geleida til løvene.

Dyrepasseren og to dyreparkarbeidere:

Vi gikk inn bakveien for å komme til der de er inne på natta, og dyrepasseren fortalte generelt om løver, og etterpå historien til de løvene de nå har der. Det var utrolig fasinerende å stå kun en meter ifra en stor (den var vel egentlig ikke så stor som jeg hadde trodd) løve uten noe videre enn et gitter mellom oss. Dyrepasseren fikk også Aslan, alfahannen i flokken, til å stå på to bein for en snackbit. Stilig!

Dyrepasseren med løvinna, Sera:

Aslan på to bein:

Aslan:

Han så rett på meg:

Den andre eldre hannen, Aragorn:

Vi fikk også mat etter et informasjonsforedrag, og det var italiensk buffé som sto på menyen; pizza, salat og pasta. I tillegg fikk vi "Badelandsangen" på CD, så den kan vi høre på til vi kan den utenat - faktisk er den ganske fengende, så problemet er bare at den sitter fast på hjernen i alt for lang tid av gangen. Jeg blei også kjent med noen jeg satt på bord med - kjempehyggelige folk. Og jeg var også så heldig å få skyss til "Spicheren" av en av sjefene da det var ferdig.

De ved bordet:

7 kommentarer:

  1. Hei! Så spennende å se om du får sommerjobb der da.....Lykke til :-)

    SvarSlett
  2. Ooo, stilig! Det kan jo IKKE være en kjedelig jobb!

    Kuuule Aslan :3

    SvarSlett
  3. SPAM:
    Åssen legg du bai da vai til frie side te sidemenyen? :o

    SvarSlett
  4. Pappa: Ja, håper jeg får en jobb der!! :D
    Sylvi: Nei, det er nok drømmejobben hittil (hvis jeg får den..) Sider: Utforming, legg til gadget, sider, kall siden det du vil den skal hete, og vips!

    SvarSlett
  5. Erhm, enten e æ meget tett i nøtta eller så e funskjonen rar... O.- Det kommer ikkje opp nokka alternativ for å legge te nye side, bære navn på Start-sida -.-

    SvarSlett
  6. Hvis du går på den helt øverste linja på "Utforming", så legger du til gadget på der hvor malutformingen er, og der på "grunnleggende", er frittstående sider. Da kan du endre navnet fra "Start" til noe anna også.. Hmmm.. Bedre tror jeg ikke at jeg kan forklare det..

    SvarSlett
  7. Tingen e teit her, med andre ord O.-

    SvarSlett