tirsdag 26. oktober 2010

Intervju og Dyreparken

Klokka 23.56 i går kveld fikk jeg levert inn den obligatoriske grammatikkoppgava (fristen var innen 23.59). Er jeg seint ute? - Alltid! Men jeg rakk det iallfall. Jeg synes det er litt vanskelig å se ut ifra formen på et substantiv hvilken deklinasjon det tilhører og hva slags kjønn jeg kan tippe det er ut ifra formen, men ellers tror jeg det gikk ganske bra.

Tidligere på dagen var jeg hos Rådgiveren på UiA, Øyvind Andreas Strømme, og blei intervjua. Han spurte ganske enkle spørsmål, men enkelte av dem gjentok seg noen ganger, så da blei jeg litt usikker på hva han egentlig ville fram til. Jeg fant ut at jeg bare måtte snakke i vei for i det hele tatt å få si det jeg syntes var relevant for andre å vite, så jeg håper at han fikk noe ut av det. Vi holdt på en time, men foredraget skal bare være på maks en side - lurer på hvordan sluttproduktet kommer til å bli.

Meg foran UiA:

Noen temaer vi var inne på var: Sist år på Øytun Folkehøgskole, meg som leder, bakgrunn for tysk språk, ei uke utveksling i Dinkelsbühl, utvekslinga som skal skje i februar i Kiel, åssen jeg fikk dublett hos SiA, åssen jeg synes Kristiansand er som by og studiested, hobbyer/interesser jeg har/har hatt, åssen jeg blei kjent med så mange tyskspråklige her og hvorfor jeg i det hele tatt ville lage ei gruppe på facebook (hva formålet mitt var). Jeg tror at jeg snakka veldig mye rundt grøten, for da jeg gikk fortalte han at han skulle prøve å få fram essensen i hva jeg mener - haha! Ja, det var kanskje litt for mange digresjoner. I tillegg til problemene jeg hadde med å ordlegge meg, kom det noen språklige problemer der jeg ikke fant det norske ordet, så da blei det til at jeg forklarte med armer og ord. Det er veldig merkelig når jeg snakker tysk og norsk hver dag, for da går språkene litt for mye inn i hverandre.

I kantina i går møtte jeg også på en stand der "Dyreparken" lyser ut stillinger som leder for forskjellige grupper neste sesong. Jeg fikk litt info der, men i morra (på 20-årsdagen min!) skal jeg møte halv seks i Dyreparken for få omvisning hos løvene, info om jobbene og en matbit på slutten av dagen. Gjett om jeg gleder meg! Og tenk hvis jeg får en av jobbene (de skal ansette 20 stykker). Det hadde vært drømmesommerjobben. Han ene fyren jeg prata med i går fortalte at han hadde tjent 1500 kr. per dag før, så det er fullt mulig å bo bra i Kristiansand i tillegg til å jobbe der.

Kanskje jeg ser henne i morra:

Kommer til å feire bursdagen min litt uformelt i sammenheng med "Stammtisch" på torsdag (Vera Pizza) for alle i den berømte facebookgruppa "Deutsch in Kristiansand".

3 kommentarer:

  1. Gratulerer så mye med dagen :-)
    Kos deg masse og lykke til i dyreparken, krysser fingrene jeg.
    Stoooooooooooooooor bursdagsklem

    SvarSlett
  2. sv: hun sendte meg det bare sånn på mail... Hvordan det?:)

    SvarSlett