søndag 25. september 2011

Åpen Bukt, Peppes og håndballkamp

Siden sist har dagene mine bestått av mine nå hverdagslige ting - skole, trening og TV. I dag måtte jeg stå opp tidlig til en forandring. Klokka åtte var jeg nede i Bukta og møtte Bente og noen andre før Maren kom. Da fant vi oss en torsk og en sei og klargjorde dem for "Forskningsdagene". Vi forklarte fiskens anatomi for de besøkende og etterpå fikk de være med i en konkurranse om å skrive på flest mulig av organene til fisken på et ark for å være med i trekninga om en "Forskningsdagene"-sekk. Jeg sto der i seks timer mens jeg holdt det samme foredraget om og om igjen. Til slutt måtte jeg ha i meg noe varmt for å få tilbake stemmen - det er ikke ofte jeg prater så høyt så lenge!

Meg og min kjære torsk:

Maren forklarer funksjonen til laksens indre organer:

Det var mange andre poster som kunne besøkes:

Store akvarier med forskjellige sjødyr:

Krabbe:

Etter å ha fått med meg det siste av "Åpen Bukt", sykla jeg inn til byen der klassa var samla til pizzaspising - gjett om det var godt med mat etter en så konsentrasjonskrevende dag! Og isen jeg spiste til det dessert gjorde heller ikke måltidet noe verre. Her er noen i klassa:

Hanne, Linnea, Anne, Martine:

Solveig, Kristina, Ida, Beate:

Så var det bare å sette seg på sykkelen igjen og sykle til Nordlandshallen for å se på BHK-Falk Horten spille håndballkamp. Kjæresten til ei i klassa er keeper for BHK, så dermed var vi så heldige å få fribilletter til sesongens første kamp (som endte 30-21 til BHK).

Folka i aksjon:

Pauseunderholdning med noen drilldansere:

Og så var det "bare" å sykle hjem igjen i mørket. Det var litt kjedelig, men da det dukka opp noen unggutter som prøvde å ta meg igjen, satte jeg opp farta og fikk meg en skikkelig treningsøkt etter en lang dag ute.

2 kommentarer:

  1. Så spanande å vise fram ein oppskåren fisk. Var det med klassen din du måtte gjere dette, eller var det frivilleg? Pizza som belønning for hardt arbeid, er heller ikkje så værst:D Bur du eigentleg langt vekke i frå sentrum? Og korleis går det med den gamle sykkelen din?

    SvarSlett
  2. Den gamle sykkelen er det ikke noe nytt om - politianmeldelsen er forelda og de kommer ikke til å lete noe mer. Jeg bor ca 40 min unna byen på sykkel, så det kan vel være 12-14 km unna (veit ikke jeg) Og de greiene på forskningsdagene var frivillig - de studentene som ville kunne stille opp, men det var visst bare seks stykker som gjorde det.. Jaja, jeg hadde det iallfall bra! Und ich hoffe, dass es dir gut geht, hab heute mit sarah geschrieben, und wir vermissen die filmabende und gespräche usw.... Müssen wir irgendwann mal wieder machen! Und klettern gehen! Vermisse das auch total! Machs gut! Liebe Grüsse aus Bodø

    SvarSlett