fredag 8. april 2011

Tale og blåsbortdagen

Etter skolen i går, dro jeg og Hanna hjem til meg og spiste middag før vi dro på trening med Line Marie. Så var det rett av gårde til Eg for å besøke Tale, Ludvig og Sunniva. Det tok en telefonsamtale og noen runder rundt med sykkelen før vi fant fram, men det endte med et "æ ser dere!", og da sto vi egentlig rett foran døra.

Ludvig og Tale:

Sunniva og Hanna:

Det var et slit å komme seg til skolen i dag; motvind, sidevind og i tillegg diverse ting som føyk gjennom lufta (også kalt sand, grus, søppel, blader og støv) gjorde det ikke lett å manøvrere sykkelen på det "smale" fortauet.

Da jeg skulle hjem, var det litt lettere ettersom jeg ikke trengte å tråkke på sånn i nedoverbakkene, men det utrolige var da jeg skulle gjennom kirkegården: Jeg skulle til å bremse idet jeg kom inn i en liten tornado (denne gangen med blader, søppel og støv) på kirkegården, men da bremsene ikke virka som de skulle og det i tillegg kom en rar lyd fra hjula, var det bare å stoppe. En chipspose hadde satt seg fast i hjulet rundt bremseklossene og smågrusen som virvla rundt lagde også en god del lyd i eikene.

3 kommentarer:

  1. Litt av ein dag ja. Me får satse på ei helg med lite vind^^

    SvarSlett
  2. Så koselig da.... Har blåst her også, men mulig en smule sterkere hos deg... ;) Vi får tro det roer seg litt til du skal ut på sykkelen igjen. Kleeeeeem :)

    SvarSlett
  3. Haha, ja det gikk bra da jeg var på trening, så er fornøyd med det :D
    Hanna: Ja, gleder meg til i morra! Jeg får beregne litt ekstra "vind"tid, så jeg er sikker på å komme tidsnok fram ;)

    SvarSlett