tirsdag 18. september 2012

Bakterier og fisk

Nå har faktisk sola vist seg i hele dag så langt - håper det fortsetter sånn. Mae og jeg har dyrka bakterier på laben i dag, men forsøket skal gå over flere uker, så det blir vel nok å gjøre til slutt.

Ellers har jeg blitt brunette igjen (bildet er fra 2010, men det er samme fargen jeg har nå).

Meg og Johka:

 
Første uka jeg var tilbake i Bodø kjøpte jeg et akvarium på 64 l. og tre platyer. Den ene fisken var ikke helt frisk, lå kun på bånn (ofte sidelengs) og kom opp bare når det var mat å få. Hver gang den prøvde å svømme seg en tur ble den trukket ned mot bånn og sank når den ikke svømte for harde livet. Jeg tok den med til dyrebutikken igjen og ekspeditrisa prøvde på alle mulige måter å få den til å svømme og holde seg oppe, men til ingen nytte. Jeg fikk iallfall en ny fisk (tror nok ikke den opprinnelige fisken fikk leve så veldig mye lenger), så nå har jeg tre friske fisker med veldig god plass.
 
Pluto, Flora (rød) og Sitra (gul):

2 kommentarer:

  1. Hørte akkurat en liten historie om en liten gutt på 4 år som hadde lært og fiske - og hvordan man skulle ta livet av fisken. En morgen sa han til foreldrene sine at han hadde servert fisk til frokost. Foreldrene sto opp og trodde han hadde laget i stand en liksomfrokost på lekekjøkkenet sitt, men den gang ei. På kjøkkenbordet var det dekket på og det lå fisk på alle asjettene.... Han hadde fanget gullfisk og knekt nakken på de - og var kjempestolt. Hehehehe, kom til å tenke på den søte historien når jeg så aquariet ditt. Koslig husdyr du har. KLEM

    SvarSlett
    Svar
    1. ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ, du ække grei!!!!!!!!!!!!! Dessa ska få leve så lenge de orker! :P

      Slett