søndag 23. september 2012

Åpen Bukt på forskningsdagene

Det har vært Åpen Bukt på feltstasjonen i Mørkvedbukta med over 900 besøkende i dag. Jeg hjalp til litt med å sette opp noen skilt, forklare småting her og der og oversette for noen internasjonale studenter som ikke helt fikk flyt i praten med de minste ungene på engelsk.

Mangearma sjøstjerne:

Alex ansiktsmaler Irina:

Økologiforeleseren min dykka ute i Mørkvedbukta med et kamera, så da fikk vi se live streaming av artene han fant til oss. Hunstad skolekorps sto på land og spilte for full hals.
 
Meg og delfinen til Alex:

Aragon på tur i bukta:
 
Det var en stand med sushilaging (og selvfølgelig prøvesmaking) - nam - og mange stasjoner der man kunne se forskjellige ting i mikroskop (plankton, organer, vev og forskjellige mikroorganismer). Jeg holdt meg mest på histologistasjonen der jeg fikk nok en gjennomgang i epithelial tissue, som vi hadde på laben på fredag.

2 kommentarer:

  1. Så kledelig det var med delfinen :-)
    Du skinner med sola ser jeg - tenker du har hatt en fin helg.
    Stoooooor klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det var moro å være prøvekanin før ungene kom og skulle bli malt ;) Det var en lærerik helg med mange opplevelser :D Klæm tebarsatt!

      Slett