fredag 18. mars 2011

Ekstremsvingninger ved Roligheden

Det er vår i lufta, jeg har sykla rundt på bare veier og opplevd sola varme opp husveggen jeg har lent meg inntil mens jeg har hørt på fuglene kvitre. Alt tyder på at det snart er sommer og her kan du se bilder fra noen dager sida.

Hvordan kan dette ekstremværet arte seg i Kristiansand? Det er enorme svingninger mellom kulde og varme, regn og sol, og i dag har jeg fått erfare hvor fort en bar vårbakke kan bli til en kald vinterbakke over natta.

Sånn så det ut da jeg våkna i dag:

Ut stuevinduet:

Jeg hadde planlagt å sykle til skolen i dag, så jeg dro meg litt ekstra i senga før jeg gadd å stå opp. Met ett blei jeg lys våken. Jeg hadde sett opp i takvinduet og kunne ikke se himmelen pga. snøen, og som en duracellkanin løp jeg rundt omkring i leiligheta for å få alt gjort så fort som mulig. Dette betydde nemlig at jeg måtte gå til skolen, og den ekstratida hadde jeg ikke regna med da jeg stilte vekkerklokka i går kveld. Jeg kom meg til skolen og var utrolig nok bare et par minutter forsinka - morgentrimmen i dag holder nok med trening for i dag.

En turgåer og noen barn på lekeplassen utafor huset:

2 kommentarer:

  1. Surprise... :-) Våren kommer nok, men den har en egen evne å lure oss litt innimellom. Ha en kjempekoselig helg. :-D

    SvarSlett
  2. Ja, det har lavet ned i mange timer her også.
    Kos deg masse i helga, koselig og snakke med deg i går :-) Har sett litt på bildegreier hos Siri også, men får ikke til det her heller, sorry jente.
    Stoor klem

    SvarSlett