onsdag 23. februar 2011

Snø i Kristiansand og Karen-Marie

På mandag var jeg en tur hos tannlegen for å fikse på limet som holder strengen på plass bak fortenna. Det tok 40 minutter før hun var ferdig og jeg fikk i tillegg litt påbygging på ei tann som var litt liten. Nå skal fortenna i teorien se symmetriske ut.

Legge sammen klær, pakke ned klær og bære tung sekk til buss... Jeg sov litt over halvparten av turen nedover, og da jeg gikk ut av bussen blei jeg møtt av et herlig syn - vinteren har kommet til Kristiansand! Det var massemasse snø over alt og jeg vassa hjem i vinterlandskapet.

Vinter:

Snøen har ennå ikke smelta og det kommer bare mer og mer! Herlig!

Det var greit å komme i gang igjen med undervisninga på UiA, men det var merkelig at det ikke var like mye å gjøre som det vi hadde i Kiel. Nå holder vi på med å analysere "Homo faber" av Max Frisch. Den filmatiserte versjonen har jeg allerede sett (hos vertsfamilien min i Kiel) og den er til stor hjelp når jeg skal svare på spørsmål i timene. Jeg husker liksom bedre når jeg har fått sett og hørt historien enn om jeg bare skulle ha lest boka.

Utsikta fra vinduet:

I dag har jeg vært i Lund Kirke og møtt Karen-Marie og Ingebjørg. Det er lekekveld i gymsalen der hver onsdag og mens foreldra var på visning, var jeg sammen med tanta og ungene der og lekte, sang og bygde et tårn av trepinner (som på uforklarlig vis blei revet ned av forskjellige hender).

2 kommentarer:

  1. Fine bilder. Koselig du har snø også, her har vi masse :-) Stooor klem

    SvarSlett
  2. I går kveld begynte det å smelte.. Nå er det varmegrader og is på bakken.. Glatt og trist at vinteren bare varte i fem sammenhengende dager mens jeg har vært her.. I morra bærer det av sted til Oslo, så da preikast me vel!

    SvarSlett