lørdag 19. februar 2011

Oslo og Vennegjengen

Jeg var så trøtt i dag at jeg ikke orka å stå opp til frokost, men de andre fikk møte en opplagt Heidi Marie da de kom tilbake igjen. Vi fikk pakka sammen tinga våre og sendt Elke av gårde til bilen. Idet jeg skulle finne fram lugarkortet for å ha det klart til utsjekking, huska jeg hvor lommeboka lå - i posen til Elke som nå var på vei til bilen. Jeg fikk heldigvis tak i henne og forklart situasjonen, og etter litt løping rundt på båten fant jeg henne. Hun hadde ikke funnet ut åssen hun skulle komme seg ned til bilen, så vi stressa rundt i folkemengden for å finne noen å spørre. Det endte med at vi fant noen i resepsjonen etter å ha løpt siksak rundt menneskene for å finne den minst blokkerte veien. Der blei det forklart letteste vei, og så var vi begge på vei i land.

Hanna og jeg fikk skyss til byen av Maria og typen (som var så snill og henta henne ved utgangen) før vi tok banen til Ellingsrud. Hanna dro på Changemaker-SNU og jeg traff Adriani for å gå på ski til Mariholtet. Det var kommet utrolig mye snø siden jeg sist var i Oslo, og det var kjempegøy å gå på ski igjen.

Etter endt skitur var det tid for å gjøre seg klar til neste prosjekt - Adriani måtte rekke jobben og jeg skulle på besøk til Karoline på Kolbotn. Jeg svippa innom Ane før det bar av sted (vi håpa vi hadde kjørt i riktig retning). Kartet Ane hadde funnet var greit nok detaljert, så det skulle ikke være noe problem å finne fram. Etter å ha spurt kun en person, fant vi huset vi skulle til - trodde vi. For å være på den sikre siden ringte vi Karoline og fortalte hvor vi var. Det viste seg at adressa hennes sto på kjæresten sitt hus, så da sto vi like fortapte igjen. Hun forklarte veien for oss, og etter bare to feilkjøringer og 35 minutter forsinkelse fant vi fram. Det var mange i "Vennegjengen <3" som hadde tatt turen, og med litt god mat var stemninga på topp.

Therese, Heidi, Benedicte og Ane:
Kveldskos:

Da jeg skulle hjem følte jeg meg som en drosjesjåfør. Først kjørte jeg hjem Ane og så fikk jeg en melding av Hanna om jeg ikke kunne komme innom skolen og hente henne. Litt etter midnatt var vi vel hjemme og klare for en film, "Big Momma's House 2".

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar