søndag 7. november 2010

Uwe og 90's party

Jeg sitter nå og skriver noen oppgaver til Uwe. Det har seg nemlig sånn at jeg er med på et prosjekt som heter "Language Exchange". Det går ut på at en nordmann blir satt sammen med en utvekslingsstudent for å utveksle språk. I mitt tilfelle (selvfølgelig!) er dette en tysker - men det er ikke en helt vanlig tysker jeg har med å gjøre. Han syntes nemlig norsklæreren på norskkurset (som de aller færreste går glipp av her) ikke var noen god lærer, så han slutta rett og slett etter to uker på kurs. Dermed kan han også minimalt; og vil nå ut av det blå lære norsk før han kommer hjem (som er om noen uker). Altså: Jeg har noen uker på meg i tillegg til min eksamensperiode til å lære Uwe norsk, og ettersom det ikke var så mange som ville være med når det gjaldt disse to tyskerne som ville lære, blei det meg og Hanna. Hanna har fått ei som har gått på norskkurs (og fullført), så det skal vel gå bra, men jeg er mer bekymra for Uwe. Nå holder vi på å lære personlige pronomen, tall, verbtider og ordstilling - skal dette gå bra så må vi nok sette mye inn på timeplanen hver gang.

I går var det nok en fest - denne gangen 90's party med "Bravo Hits" fra vår tenåringstid. For min del var vel det "Spice Girls", "Backstreet Boys", "Aqua", "N Sync" og noen fler, men ettersom jeg er en av de yngste her, var det i tillegg mange låter fra 80-tallet. Den sjøllaga drinken på sportsflaska passa også godt til mitt sportslige tenåringsantrekk; og håret var også noe for seg selv: Sikksakkmidtskill med små klyper.

Sabine og meg etter endt vorspiel:

Meg og Kerstin ferdigpynta:

Noen av folka i "gjengen" vår:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar