torsdag 3. mai 2012

Slakteri, genbank og besøk

Første og eneste skoledag på Bjerka i dag. Møtte resten av den frammøtte klassa på togstasjonen før vi snudde snuta mot Nortura slakteri. Vi fikk oppleve gris fra de kom inn i gasskammeret til de lå i fryseren.

Meg, Linnea og René:

Slakteriet:

Så gikk vi nesten tilbake til Rystua og inn til Statkraft og genbanken der for laks. Så omtrent fra klekking og til store 14 kilos laks som produserte stamfiskene.

Klassa mi foran genbanken:

Jeg og Solveig en tur innom meg før vi satte oss ned på kroa og diskuterte litt genetikk til klassa skulle dra med toget. Kjøpte meg så en is og fikk skyss av Helge hjem. Like etterpå fikk jeg skravlebesøk av Åse og Anna-Marie – kos. Åse hadde med seg vafler som jeg skulle kose meg med på kvelden – nam!

Åse og meg:

Vaffelkveld:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar