søndag 2. januar 2011

Adriani og Spätzle-shaker

Vel hjemme fra en veldig opplevelsesrik tur til Oppdal, fikk jeg endelig truffet Adriani - denne gangen spente vi på oss skia og gikk til Mariholtet. Jeg klarte å holde meg på beina hele veien i motsetning til henne, så vi fikk oss noen latterbrøl innimellom. Det er veldig lenge sida jeg har gått på ski, og det var godt å komme i gang igjen. Jeg trodde det skulle bli like slitsomt som de forrige åra, men etter et år med skigåing i Alta, var det ikke lenger noe problem. Der gikk jeg jo på ski omtrent hver dag, enten det var snørekjøring med valpene eller for å komme seg til butikken i Bossekop.

Adriani og meg:
Spätzle-shaker! Har du noen gang sett/hørt om det før? Adriani var i Tübingen i Tyskland over jul, og hadde kjøpt julegave til meg. Oppfinnelsen kommer også fra Tübingen - stilig med litt lokal utbredelse av produktet. Man putter oppi ingrediensene (oppskrifta står utapå "shakeren"), setter på lokket og klemmer ut deigen i kokende vann etter å ha "shaka" den litt. Lokket har fine hull som lager jevne pastastrimler, og i tillegg er det noen kuler oppi shakeren som hjelper til med å blande deigen. Voila - så har man hjemmelaga myk pasta.

Spätzle-Shaker:

På kvelden var det på tide å pakke det siste fra ferien og sette nesa sørover, og DVD'en "Surviving Christmas" surra og gikk på bussturen ned. Den er om en mann som betaler en familie for å være familien hans gjennom jula, men når kjæresten hans dukker opp og vil hilse på familien hans, har han et lite problem.

4 kommentarer:

  1. Du må si ifra når du har prøvd shaker'n også da! ;-) Klem.

    SvarSlett
  2. Jaaaaaaaaaaaa, det måååååååååå du gjøre :-) Klem

    SvarSlett
  3. Utruleg spesiell gåve. Eg trur ikkje at eg har sett noko liknande før. Du må så absolutt fortelje om resultatet. =D

    SvarSlett
  4. Love to read it,Waiting For More new Update and I Already Read your Recent Post its Great Thanks. 먹튀폴리스

    SvarSlett